SAİNT-JOSEPH: FEVKALADE BİR MAKİNENİN KALBİ
Biçimler, Sahneler ve Öykülerle 150 Yıllık Bir Pedagoji Hikayesi

01.10.2021-21.01.2022

Küratör
Aslı Seven

Sanatçılar
Dilşad Aladağ & Eda Aslan
Emre Hüner
Ekin Kano
Komet
Maude Maris
Daniel Otero Torres
Emin Fırat Övür
İz Öztat
Sergen Şehitoğlu
Julien Prévieux
Virginie Yassef

İstanbul Özel Saint-Joseph Fransiz Lisesi, 2 Ekim 2021– 21 Ocak 2022 tarihleri ​​arasında “Saint-Joseph: Fevkalade bir Makinenin Kalbi. Biçimler, Sahneler ve Öykülerle 150 yıllık Bir Pedagoji Hikayesi” sergisini sunuyor. Okulun 150. kuruluş yıl dönümü kutlamaları vesilesiyle Aslı Seven küratörlüğünde tasarlanan sergi, Dilşad Aladağ & Eda Aslan, Emre Hüner, Ekin Kano, Komet, Maude Maris, Daniel Otero Torres, Emin Fırat Övür, İz Öztat, Julien Prévieux, Sergen Şehitoğlu ve Virginie Yassef’in çalışmalarını bir araya getiriyor. Fransa Büyükelçiliği ve Fransız Kültür Merkezi’nin desteği ile gerçekleşen sergiye, 2021 sonbaharı boyunca halka açık bir seminer, sunum ve gösterim programı eşlik ediyor.

Sergi, okulun arşivleri ve eğitim araçları etrafında, uzun süreli bir sanatsal araştırma ve üretim sürecinin sonucu olarak ortaya çıkıyor. 150 yıllık bir süre boyunca bilimsel metotların, eğitim yöntemlerinin ve doğa tarihi koleksiyonlarının evrimi üzerine, antroposen çağında yaşadığımız paradigma kaymasını da değerlendiren düşünceler sunuyor.  Pedagojik araçların -doğa tarihi koleksiyonları, biyoloji modelleri ve laboratuvar deney araçları gibi- tarihi ve güncelliği bizi Saint-Joseph Lisesi’ni fevkalade bir makine – bizi çevreleyen dünyaya dair bilgi yaratımı ve aktarımı için hem kapalı bir alan hem yaşam yeri, hem de duyusal, fiziksel ve bilişsel bir araç – olarak düşünmeye davet ediyor. Arşivler, sanatsal sahiplenmenin dürtüsüyle, kanat çırpar gibi bir yaşam soluğu buluyor: Yer yer 20. yüzyıl boyunca Türkiye tarihinin önemli anlarına tanıklık eden, yer yer yeni gelecek spekülasyonları sunan sergi, 19. yüzyılın fantastik bilim kurgusunu 21. yüzyılın öteki zekalarına bağlıyor.

Sergi, okulun birçok salonunun sergi mekanına dönüştürülmesiyle oluşan bir parkura yayılıyor. Öğretmen ve velileri buluşmaları için tasarlanmış olan “Görüşme odası”, vitrinleri ve cam kabinleri opaklık ve şeffaflık arasında kurgulanan bir kompozisyonla, pedagojik arşivler için bir sergileme aracına dönüşüyor. Tiyatro salonu, şeref salonu ve bir sınıf, bunları birbirine bağlayan koridorlar dahil olmak üzere, okul binası boyunca arşivleri, pedagojik işlevleri ve sanat eserlerini bir araya getiren bir parkur sunarken, Caporal Ev’in üst katı özerk bir sergi alanı olarak düşünülüyor. Alanında Türkiye’nin tek merkezi olan Doğa Bilimleri Merkezi ise, 1800’lerin sonundan 1960’a kadar toplanmış 30.000 hayvan ve 40.000 bitkiyi bir araya getiren tarihi hayvan, mineral ve bitki koleksiyonlarıyla sergi parkurunun içinde yer alıyor.

Aslı Seven İstanbul ve Paris arasında yaşayan bağımsız bir küratör ve yazardır. Araştırmalarında ve projelerinde alt yapısal şiddet biçimlerinin yapılı çevre aracılığıyla şekil kazanma süreçlerine odaklanır, saha çalışması, eleştirel kurmaca ve kolektif üretim yöntemlerini benimser. AICA (Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği), C-E-A (Fransız Küratörler birliği) ve ICI (Independent Curators International) üyesidir. 2020-21’de CNAP bursu ile Paris’te Cité Internationale des Arts’da misafir küratör programına katılmıştır. Fransa’da ENSA Bourges ve EESI Poitiers-Angoulême’den Sanatsal Araştırma doktorası (2019) bulunur. 2014’ten bu yana İstanbul’da Arter, Protocinema, The Pill, Pi Artworks, Galerist ve Bilsart ile, Fransa’da ise CNAC Magasin, Galerie La Box, Bourges ve thankyouforcoming, Nice ile küratöryel iş birlikleri olmuştur.

Votre commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l’aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l’aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l’aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s